Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Zgłoś awarię » 994, 660 074 611

-.+Rozmiar tekstu

Zeszłej zimy zamarzł mi wodomierz. Jak go zabezpieczyć przed mrozem?

W celu uniknięcia przemarzania wodomierza i zamarzania rur wodociągowych należy utrzymywać w pomieszczeniu temperaturę nie niższą niż 0oC. Należy sprawdzić czy w pomieszczeniu nie ma wybitych szyb, nieszczelnej stolarki, uszkodzonych drzwi, wyrw w murze. Wszystkie uszkodzenia należy naprawić przed pojawieniem się mrozów. W przypadku kiedy wodomierz znajduje się na zewnątrz instalację należy zabezpieczyć poprzez owinięcie rur specjalną pianką izolacyjną (do kupienia w sklepach i marketach budowlanych). Zamiast pianki można zastosować szmaty lub gazety.

Gdzie mogę zapłacić za wodę?

Rachunki za usługi świadczone przez Przedsiębiorstwo można zapłacić na poczcie lub w banku. Aby nasi klienci nie byli zarażani na ponoszenie dodatkowych opłat z tytułu opłat pocztowych czy bankowych zapraszamy do opłacania rachunków w punkcie Unicas znajdującym się w Wiejskim Domu Handlowym ul. Rynek w Bochni. Wpłat można dokonać również w kasie Przedsiębiorstwa ul. Majora Bacy 15 od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 14.00

Czy mogę pić wodę prosto z kranu?

Tak, woda dostarczana do Państwa budynków (do wodomierza głównego) jest zdatna do picia bez gotowania. Jakość wody pobieranej z kranu zależy od materiałów z jakich zrobiona jest instalacja wewnętrzna w budynku i jej stanu technicznego. Za utrzymanie instalacji wewnętrznej odpowiada właściciel budynku lub zarządca nieruchomości.

Co to jest legalizacja wodomierza głównego i kto ją wykonuje?

Legalizacja jest to obowiązkowa kontrola metrologiczna wskazań wodomierza. Wykonują ją uprawnione przez organy administracji miar jednostki, a jako poświadczanie, że wodomierz spełnia wymagania metrologiczne ma ważną cechę legalizacyjną. Dla wodomierzy nie są wydawane pisemne świadectwa legalizacyjne. Okres ważności cech legalizacyjnych wynosi 5 lat i po tym okresie musi być ponownie sprawdzony. Wodomierze główne na przyłączach wodociągowych wymieniane są nieodpłatnie przez pracowników firmy, tak aby używane były tylko wodomierze posiadające ważne cechy legalizacyjne.

Jaka jest twardość wody?

Pełna informacja o twardości wody i jej składzie znajduje się na naszej stronie w zakładce Usługi laboratoryjne.

...

 

Komunikat

KOMUNIKAT

 

Od dnia 12.10.2020r. laboratorium Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Bochni sp. z o.o. zmienia zasady przyjmowania próbek wody do badań od klientów zewnętrznych.

W celu uzyskania informacji w sprawie dopełnienia formalności związanych ze zleceniem badania wody prosimy o kontakt z laboratorium tel. 14 614 95 13, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Od dnia 12.10.2020r. w związku z wprowadzeniem nowych zasad bezpieczeństwa dotyczących z ograniczeniem rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 powodującego chorobę COVID-19 oraz w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników, biura MPWiK w Bochni będą niedostępne dla klientów z zewnątrz, aż do odwołania. Zachęcamy do załatwiania spraw z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej lub telefonicznej.

W celu załatwienia spraw administracyjnych wymagających złożenia formalnych wniosków prosimy o ich przesyłanie na elektroniczną skrzynkę podawczą: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub kontakt telefoniczny celem ustalenia formy przesłania dokumentów, numer centrali: 14 614 95 11.
W przypadkach, gdy konieczny jest kontakt osobisty prosimy o uzgodnienie telefoniczne terminu i godziny spotkania, numer telefonu 14 614 95 11. Korespondencję można dostarczać do skrzynki wrzutowej znajdującej się przy bramie wjazdowej od ul. Partyzantów.

Odczyty wodomierzy i prace związane z wymianami wodomierzy będą realizowane na bieżąco. Prosimy o zapewnienie pracownikom bezpiecznej odległości w trakcie wykonywania prac, jak również o poinformowaniu, przed wejściem na teren nieruchomości pracowników, o ewentualnej kwarantannie bądź izolacji. Aby zapewnić bezpieczeństwa Państwa jak i naszych pracowników prosimy naszych klientów o podawanie stanu wodomierzy poprzez formularz elektroniczny znajdujący się na stronie http://mpwikbochnia.pl/index.php/informacje-dla-klientow/stan-wodomierza, bądź telefonicznie pod numerem 14 614 95 16. Płatności rachunków za usługi wodno-kanalizacyjne prosimy realizować przelewami elektronicznymi na numer konta podany na fakturze.

 

Pragniemy poinformować, że powyższa sytuacja nie wpłynie na zapewnienie ciągłości dostaw wody, a także odbioru ścieków.

MPWiK w Bochni równocześnie informuje, że zarówno Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), jak i Główny Inspektorat Sanitarny w Warszawie, potwierdzają brak zagrożenia dla systemów wodociągowych w zakresie rozprzestrzeniania koronawirusa. WHO w publikacji z dnia 2.03.2020r. (Water, sanitation, hygiene and waste management for the COVID-19 virus. Technical brief. WHO 3 March 2020) informuje że obowiązujące procedury i środki są wystarczające do zapewnienia bezpieczeństwa wody pitnej. Proces dezynfekcji wody zapewnia szybką utratę aktywności wirusa COVID-19. Proesy uzdatniania środkami dezynfekcyjnymi oraz promieniami UV stosowanymi przez MPWiK są najskuteczniejszymi metodami zapewniającymi bezpieczne korzystanie z wody z kranu.

Przepraszamy za wszystkie niedogodności

Strona Miasta Bochnia                               Biuletyn Informacji Publicznej

  • baner
  • baner
  • baner
  • baner